Avagy: vajon le tudsz fogyni azzal, ha kerülöd a szénhidrátot? - 2.rész

Milyen kenyeret egyek ha fogyni akarok

Mit egyek fehér kenyér helyett?

A teljes kiőrlésű kenyér nem hizlal? Van olyan szénhidrát, amit ha kizárok az étkezésemből, akkor tuti fogyni fogok? Este hány óráig ehetek szénhidrátot?

helyes napi étrend

Zsömlét ehetek, csak kenyeret nem? Cukor nélküli sütiből bármennyi belefér?

  • Tényleg ne együnk kenyeret, ha diétázunk? A dietetikus válaszol! | profisuti.hu
  • Teljes kiőrlésű vagy rozs: melyiket válaszd, ha fogyni akarsz? - Fogyókúra | Femina
  • Ezt ajánlja a szakember, ha fogyni akar
  • Egészséges súlycsökkentő diéta
  • Diéta lelassult anyagcsere

Mindenféle csoki tilos? Ezért nem is fogy le. Gyere, olvasd el a cikket, hogy te viszont lefogyjál végre. Milyen szénhidrátot ehetek, ha fogyni akarok?

Keress receptre vagy hozzávalóra

Vannak gyorsan és lassan felszívódó szénhidrátok. Hétköznapi nyelven szólva a rossz és a jó szénhidrátok. A gyors felszívódásúak gyorsan megemelik a vércukorszintet, ezáltal gyorsan szolgáltatnak milyen kenyeret egyek ha fogyni akarok, viszont utána az inzulin szintje a vérben gyorsan le is esik, ami remegéshez, falási rohamhoz vezethet.

Keress receptre vagy hozzávalóra Tényleg ne együnk kenyeret, ha diétázunk? A dietetikus válaszol!

Ilyenek a cukorot, fehér lisztet tartalmazó ételek, ezeket kerüld. Igyekezz lassan felszívódó szénhidrátforrásokat fogyasztani: teljes kiőrlésű gabonafélék zab, árpa, rozs, tönköly, búzabarna rizs, köles, bulgur, zöldségek - alkalmanként mehet főtt krumpli és durumtészta.

Ezek hosszú időre látnak el energiával, sokáig fogod tőlük jóllakottnak érezni magadat, mivel egyenletesen, lassan emelik a vércukorszintedet.

étrend májbetegnek

Egyáltalán nem ehetek cukrot és fehér kenyeret? Ha jót akarsz magadnak, akkor nem.

a nagy fogyás 1 rész

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ha jól akarsz kinézni, akkor soha többé az életben nem ehetsz meg egyetlen kocka csokit vagy egyetlen szelet foszlós fehér kenyeret sem.

Az a fontos, hogy a rossz szénhidrátok fogyasztását alapjáraton kerüld. Ha úgy megennéd a szelet sütit, amivel megkínáltak, akkor nyugodtan fogyaszd el, ha amúgy egyébként nem eszel ilyesmit. Attól az egy alkalomtól nem fog rajtad úszógumi nőni. A gáz az, amikor valaki nem érti a "néhanapján kis mennyiségben belefér" fogalmát, és azt hiszi, ez egyenlő azzal, hogy minden nap kétszer.

Ezt ajánlja a szakember, ha fogyni akar

A sok gyümölcs az jó? Sokan a gyümölcsbe menekülnek fogyókúra idején, hogy legyen a gyomrukban valami. Számukra talán újdonság lesz, hogy a gyümölcs is szénhidrát, mégpedig a legfincsibb fajta: a gyümölcsök ugyanis gyümölcs- és szőlőcukrot tartalmaznak.

Frissen és szárítva is úgy pláne - sokszor plusz cukrot adnak hozzá!

A cukrok pedig gyorsan hasznosuló egyszerű szénhidrátok, amik szinte rögtön a véráramba jutnak. Energiát adnak ugyan, de csak rövidtávon.

fogyókúra 90 kg felett

Gyümölcsöt enni szabad és kell is, csak tudni kell a helyét és idejét a az étrendedben. Az esti órákban és éjjeli már kerüld a gyümölcsfogyasztást. Mennyi szénhidrátot ehetek egy nap?

Ez az, amire milyen kenyeret egyek ha fogyni akarok körülbelüli ajánlott mennyiség van, pontos recept nincs. A napi milyen kenyeret egyek ha fogyni akarok nagyban függ a nemedtől férfiak többet ehetnekaz űzött sportágtól, a testalkattól.

Ha lassú az anyagcseréd, kevesebb szénhidrátot ehetsz, mint akinek gyors. Amit nagy általánosságban el lehet mondani, az az, hogy a napi össz tápanyagbeviteled kb. Ha megvan, hány gramm szénhidrátra van szükséged, akkor egy tápanyagtáblázat segítségével összeállíthatod a napi adagot. Diéta alatt nasi igen. Abból sem tolhatsz be bármennyit büntetlenül. A teljes kiőrlésű kenyér nem attól lesz jobb, mint a fehér kenyér, hogy nem vagy kevésbé hizlal, hanem attól, hogy lassú felszívódású "jó szénhidrát" magas rosttartalommal, tehát fogyasztása után jóval hosszabb ideig fogod jóllalottnak érezni magad, mint a fehér kenyér esetében.

Egészsélges sütiből megehetek bármennyit? Lásd 5. Ugyanez vonatkozik a "szénhidrátcsökkentett" varázsszóval ellátott péksütikre is. Ezek is tartalmaznak kalóriát, általában nem is keveset! Az csodaszer lenne, szóval ilyen nincs.

Az viszont igaz, hogy ha lemondasz a rossz szénhidrátokról, akkor biztosan jó irányba változik mind a testsúlyod, mind a közérzeted. Nem kizárni kell a szénhidrátokat, hanem jól megválogatni. Késő este már inkább fehérjetartalmú ételt fogyassz, pl.

Szénhidrát kérdezz - felelek

Köretnek párolt vagy friss zöldség. Egyetlen kivétel, ha este edzel, akkor edzés után szabad és kell is szénhidrátot és fehérjét is enni. Mi a helyzet a puffasztott rizzsel? Sokan esznek abba a téveszmébe, hogy extrudált kenyeret meg pufirizst nassolgatnak nyugisan abban a hiszemben, hogy ááá, ez fogyókúrás.

Nem, nem az.

fogyókúra vicc

Gyors felszívódású szénhidrát, maximum edzés előtt vagy után fogyaszd. Ráadásul elég ízetlen. Hacsak nem vagy teljesen rákattanva az ízére, nyugodtan kihagyhatod az étrendedből, semmit sem veszítesz vele.

2 hetes diéták

A szénhidrát kevésbé hizlal, ha hússal vagy zöldséggel esszük együtt? Vegyük példának a fehér rizst, aminek a kalóriatartalma ugyanannyi marad, akár eszel hozzá húst meg zöldséget, akár nem.

MIT EGYEK? - a legjobb élelmiszerek

Amiben különbség van, az a felszívódás sebessége. A hús lassítja az egyébként gyors felszívódású fehér rizs felszívódási sebességét, így a vércukorszint egy rizs-csirke-zöldség menü után hosszabb időre marad kiegyelített, mintha egy kis rizst ennénk magában.

A zöldség fogyasztása pedig rosttartalma miatt ajánlott. Ha a fentiek közül akár néhány kérdésben is tudatosabb leszel, mint eddig, akkor már jönni fog a siker. Az edzés utáni szénhidrátfogyasztás külön cikket érdemel, ezzel másik írásunkban foglalkozunk majd. Sok sikert! Ugye nem akarsz lemaradni semmi fontosról?

Akkor neved és e-mail címed megadásával iratozz fel hírlevelünkre, és még az Életmódváltó Kisokost is ajándékba kapod. Nem szpemmelünk, és adataidat nem adjuk ki másnak. Ez is tetszhet neked:.