Hogyan érdemes táplálkozni, ha inzulinrezisztenciával futsz?

Ir diéta kezdőknek

ir diéta kezdőknek étvágycsökkentő kapszula vélemények

Twitter Pinterest A futás remek választás az inzulinrezisztencia és a pajzsmirigy alulműködés kezelésére. Szakértőnk, MacPherson Éva elmondja, miért van ez így és azt is megosztja veletek, hogyan érdemes táplálkozni, hogy végig megfelelő mennyiségű energiához jussatok.

ir diéta kezdőknek sd fogyókúrás tabletta

Olvasd el ezt is! Milyen arányban érdemes kardió és erősítő edzést végezni, ha fogyni szeretnél?

Ebből a körből te sem maradhatsz ki!

Kedves Éva! Sajnos inzulinrezisztenciát és pajzsmirigy alulműködést diagnosztizáltak nálam 3 évvel ezelőtt. Az orvosom az javasolta, hogy sportoljak valamit, és akkor az IR ir diéta kezdőknek visszafordítható.

ir diéta kezdőknek ketomix detox vélemények

Így el kezdtem futni kb 1 évvel ezelőtt, most már km-t futok lehetőségeimhez mérten heti alkalommal. Viszont volt, már arra példa ha nem megfelelően étkeztem délben, hogy teltségérzet jelentkezett, még du.

Még több termék Erre figyelj az étkezések során A cukor egy szénhidrátféle, melyet a test nem egyformán képes feldolgozni a nap folyamán, azaz az inzulinérzékenység napi ciklusokban változik: reggel és este gyengébb, napközben erősebb. Ezért fontos, hogy ehhez alkalmazkodjon a szénhidrátbeviteled is, olyan módon, hogy a lassú felszívódású szénhidrátokra a korai órákban és a vacsora alatt kerül majd sor, míg napközben gyors felszívódású szénhidrátokat is vehetsz magadhoz korlátozott mennyiségben. Nagyon fontos, hogy a reggelizz, méghozzá az ébredést követő első órában, hiszen ez egész napra megszabja a vércukorszinted alakulását.

A kérdésem az lenne, hogy mit, mikor, mennyit, hogy a futás igazán kellemessé váljon? Válaszát megköszönve, Tisztelettel: D.

Veronika Szakértőnk, MacPherson Éva válasza: Remek választás volt mind az IR, mind a pajzsmirigy alulműködés kiegészítő kezeléséhez, hogy elkezdtél futni.

ir diéta kezdőknek 15 kg fogyás 1 hónap alatt

Szerintem az IR étrend stabil alapot nyújt a a futáshoz, ezért ajánlom mindig nem IR-es sportolóknak, és tulajdonképpen minden egészséges embernek is, hiszen folyamatosan stabil vércukorszintet biztosít.

Fontos, hogy a számodra meghatározott és beosztott napi szénhidrát mennyiséget megtartsd — különös tekintettel a lassú és gyors felszívódású szénhidrátok arányára - és lehetőség szerint 3 óránként egyél.

A tervezett edzés kezdési időpontja és az utolsó étkezésed között legyen legalább 60 perc szünet, viszont semmiképpen ne teljen el több, mint perc, akkor ugyanis könnyen leeshet a vércukorszinted futás közben.

Ha időben mégis így alakulna a napod, akkor be kell iktatni plusz egy köztes étkezést, és azt már csak lassú felszívódású szénhidráttal.

IR Start program Lupui Iza

Továbbá km futás esetén már indulás előtt közvetlenül, és célba érés után is közvetlenül tanácsos plusz 10 gramm gyors felszívódású szénhidrátot bevinni, például gyümölcslé formájában. A teltségérzetet úgy csökkentheted, ha magas szénhidráttartalmú, ugyanakkor lassan felszívódó ételeket választasz az étkezésed alapjául, mert ezekből kisebb mennyiséget fogyasztva is be tudod vinni a szükséges szénhidrát mennyiséget.

Ilyen élelmiszerek például a tejleskiőrlésű lisztből készült pékáruk vagy tészták és ezért nem jók a szénhidrát csökkentett termékek erre a célraa barna rizs, köles, zab, hajdina, lencse, borsó, sárgarépa, vagy akár a ir diéta kezdőknek is, ha nem okoznak nálad puffadást.

ir diéta kezdőknek fogyókúra 10 kg minusz

Ezek mellé választhatsz az IR diéta szempontjából nem számolós kiegészítőket, fehérjeforrásokat, zöldségféléket. Mindig az egész napi étkezést ir diéta kezdőknek összességében figyelni, hiszen egy rosszul megválasztott reggeli okozat a délutáni vagy esti futásnál is energiahiányos állapotot.

Jó edzést kívánok! Ha pedig más témában kérdeznél, vagy megismernéd szakértőinket, kattints ide! Tovább olvasok.