Top receptek

Étrend változókorban

Étkezés változó korban Ilyenkor lassul az anyagcsere, táncot járnak a hormonok, emiatt kellemetlen tünetek is jelentkezhetnek.

TÁPLÁLKOZÁSSAL A VÁLTOZÓKORI EGÉSZSÉGÉRT

Sok nőnek okoznak gondot a változókor tünetei, a hőhullámok, a hangulatingadozások, mások a deréktájon lerakódó plusz kilók miatt aggódnak. Ebben az időszakban csökken az ösztrogén nevű hormon szintje, lassul az anyagcsere, kevesebb kalóriát égetünk el, és nem utolsó sorban változhat az életmódunk is.

étrend változókorban

A változókorba érő hölgyeknek - ha korábban nem is tették - érdemes odafigyelniük a táplálkozásukra, hiszen ezzel csökkenthetik a kellemetlen tüneteket és az egészségügyi kockázatokat. Minél idősebb valaki, annál jobban ki van téve többi között a magas koleszterinszint, a csontritkulás, a szív- és érrendszeri panaszok veszélyének.

NÖVÉNYI ALAPÚ ÉTREND VÁLTOZÓKORBAN

A megfelelően összeállított étrenddel és a rendszeres mozgással azonban sokat tehetünk az életminőségünk javításáért és az egészségünk megőrzéséért! Az alapvető étrend a kiegyensúlyozott és változatos táplálkozás, de mit is jelent ez a gyakorlatban?

  1. A törlés kéréséig
  2. Étkezés változó korban
  3. Legjobb fogyás app
  4. TÁPLÁLKOZÁSSAL A VÁLTOZÓKORI EGÉSZSÉGÉRT - Dia-Wellness
  5. Menopauza - Hogyan táplálkozzon?
  6. Fogyás gyorsan gyógyszer nélkül
  7. Facebook Rengeteg kellemetlen, addig szokatlan tünettel kell megküzdenie egy nőnek a menopauza idején.

Testnek-léleknek Azzal mindenki tisztában van, hogy az egészséges étrend kulcsa a sok friss zöldség és gyümölcs, a lehető legkevesebb zsíros és cukros étel, a sok folyadék. Ám a étrend változókorban bizonyos tápanyagokra még nagyobb szükség lehet. Ha tudjuk, milyen tápanyagokra van szüksége a szervezetünknek, akkor már nem is olyan nehéz összeállítani az étrendet.

Törekedjünk arra, hogy minél színesebb legyen a tányérunk: a sötétzöld, leveles zöldségek paraj vagy kel mellé kerüljön narancssárga például sárgarépa vagy sütőtökpiros paradicsom vagy kaliforniai paprika is! Dietetikusok azt tanácsolják, hogy a napot kezdjük egy nagy pohár vízzel és lehetőség szerint igyunk másfél —két litert naponta.

étrend változókorban

Ne felejtkezzünk el a tejről és tejtermékekről! Magas kalciumtartalmuk, a rendszeres testmozgás és a megfelelő D-vitamin bevitel együtt segíthet megelőzni a csontritkulást is, ami a nők 80 százalékát is érintheti a klimax után.

Válasszuk az alacsonyabb zsírtartalmú sajtokat és a natúr, ízesítetlen joghurtokat!

étrend változókorban

A magnézium szintén fontos a csontok egészségéhez, ezen felül az idegrendszer megfelelő működéséhez is hozzájárul. Az elegendő magnézium segíthet az idegesség, feszültség legyőzésében.

Az omega-3 zsírsavak elsősorban a szív és az erek egészségéért felelnek, de kutatások szerint a depresszió tüneteit is enyhítik.

étrend változókorban

A tengeri halakban főként a lazacban vagy a makrélában elegendő mennyiségű omega-3 zsírsavakat találhatunk. Ha van rá lehetőségünk, hetente legalább kétszer együnk halat!

Májrák tünetei: így jelez a daganat A menopauza kellemetlen tüneteinek enyhítése érdekében nem kell messzire mennünk, sokat segíthet, ha egy kicsit szétnézünk a konyhában.

A szakemberek étrend változókorban E-vitamint igazi csodaszernek tartják: nemcsak a bőr állapotán javíthat, de a menopauza tüneteit, így a mellfeszülést, a hőhullámokat és a hüvelyszárazságot is enyhíti. Egészséges nassolnivalónak tökéletesek étrend nyombélfekélyre különböző olajos magvak, elsősorban a mandula.

Ezekben nemcsak rengeteg E-vitamin van, de a magnéziumtartalmuk étrend változókorban nagy.

étrend változókorban

Az alkohol megakadályozza a kalcium és egyéb szükséges ásványi anyagok beépülését a szervezetünkbe, ráadásul rendesen megcsapolja B- és C-vitamin raktárainkat. A koffein álmatlanságot és nyugtalanságot okozhat, ezért nem ajánlott nagy mennyiségben a kávé, a tea, a különböző energiaitalok és szénsavas üdítők fogyasztása.

Növényi alapú étrend változókorban Az ázsiai nők körében a változókor sokkal kisebb kellemetlenséget okoz, ha okoz egyáltalán. Az ázsiai emberek étrendje zsírszegény, csak nyomokban tartalmaz húst. Ezzel szemben bővelkedik zöldségekben, gyümölcsökben, gabonafélékben és hüvelyesekben szójatermékek.

A zsíros és szénhidrát dús ételek, étrend változókorban a tészták, sütemények és vörös húsok megterhelik étrend változókorban szervezetünket, illetve gátolják az omega-3 zsírsav és a kalcium beépülést.

Válasszunk teljes kiőrlésű pékárut és durumtésztát, vegyük fel az étrendünkbe a zabot, akár a zabpelyhet reggelire zabkásának vagy a zablisztet főzésre, sütésre. Nemcsak sokféleképpen elkészíthető, de nagyon jó rostforrás is.

  • ÉTREND VÁLTOZTATÁS VÁLTOZÓKORBAN | Változókor Klub
  • Szakértőnk, Szarka Dorottya dietetikus írása Nem azonos életkorban, de az életkor előrehaladtával minden ember az ún.
  • 6+1 tipp a változókori kilók ellen | Nosalty
  • Egy jo nagy fazek zoldseglevest, akar napokig eszek, raadasul laktatos is.
  • Egy diéta, ami felveszi a harcot a változókor kellemetlen tüneteivel | Femcafe
  • Hogyan tudok gyorsan fogyni
  • Olajos magvak: dió, mandula, mogyoró, hidegen sajtolt olajok tök, len, napraforgóolívaolaj Tejtermékek — kemény sajtok, túró, joghurt, kefír Éléskamra szanálás Ahhoz, hogy a táplálkozásod megreformáld, érdemes először a kamrában, hűtőszekrényben rendet tenni.
  • Fogyi tea ananásszal és mate teával

A hüvelyesekben található fitokémiai anyagok segítenek normalizálni étrend változókorban ösztrogénszintet. Néhány szójatartalmú élelmiszer, mint például a tofu megelőzi a hőhullámokat, így aztán érthető, hogy étrend változókorban távol-keleti kultúrákban miért képezi a diétás- illetve menopauzás étrend alapját. Előnye az is, hogy sok kalcium és magnézium van benne. Dózsa-Kádár Dóra.